Seuramme tavoitteena on edistää retkeilyä ja luonnossa liikkumista sekä näihin liittyvää valistus- ja järjestötoimintaa Pohjois-Karjalassa jäsentensä ja muiden kansalaisten keskuudessa. Järjestämme retkiä pääasiassa lähiseuduille. Vuosittain teemme myös hiihto- ja patikointiretkiä Lappiin. Mikäli kiinnostusta ja lähtijöitä riittää teemme joka toinen vuosi vaellus- ja kulttuurimatkan myös ulkomaille.

Seuran jäsenkirjeet, kummiseurojen (ViRet ja Länsi-Karjalan retkeilijät) toimintasuunnitelmat ja TRL:n tiedotteet löydät Tiedotteet -sivulta.

Vuoden 2021 toimintatapahtumien runko. Hallitus on täydentänyt tammi-kesäkuun retkiä 13.1.2021 kokouksessa

Tammikuu kuutamohiihto 30.1. klo 15 alkaen Hopealahdessa. Ilmoittautuminen 29.1. mennessä else.nevalainen@gmail.com

Helmikuu ukkojen luontoretki 6.-7.2., peruttu.

Maaliskuu vko 12 hiihtoviikko, Konttainen 20.3.-27.3. Ilmoittautuminen 28.2. mennessä  liisijuvonen@gmail.com. Hiihtoviikon ennakkomaksu 50€ tulee maksaa 28.2. mennessä Karjalan Retkeilijöden tilille FI70 5770 0520 2514 86​.

Lähiretki 13.3. Tutjunniemeen ja siitä hiihtäen (2 km) Lapalikkoon. Lähtö klo 9.00 pääkirjaston edestä kimppakyydein.  Omat eväät. Lisätietoja topi.raassina@hotmail.com

Huhtikuu kevätkokous ja pilkkitapahtuma 10.-11.4. Ukonjoki, ilmoittautuminen else.nevalainen@gmail.com 5.4. mennessä.

Lähiretki totetetaan linturetkenä 19.5. polkupyöräillen Jukajoelle. Lähtö Eväskontilta klo 17. Ilmoittautumiset  17.5. mennessä juha.hamalainen@kotiportti.fi

Toukokuu TRL 50 v ja liittokokous Kiljavalla 21.-23.5. KOKOUS SIIRRETTY SYKSYYN  (TRL / Ukonjoen talkoot 13.5.-16.5. ilmoittautuminen heikki.aaltonen@gmail.com)

Kesäkuu  Caibma -tunturivaellus 12.-19.6. Enontekiöllä. Ilmoittautumiset 16.5. mennessä ilmo.nousiainen@gmail.com

- lähiretki, Pärnävaaralle 5.6. klo 8. Lähtö pääkirjaston parkkipaikalta klo 8. Omat eväät. Ilmoittautuminen arvo.åke@gmail.com

- (TRL / Lapin talkoot 12.6.-18.6.2021)

Käsitelty hallituksessa 13.1.2021.

****************************************************************************

heinäkuu Suomun niittyjen heinätys ja lakkaretki 24.-25.7.

elokuu Suomen luonnon päivä 28.8., retkikohde avoin

- lähiretki, aika tarkentuu myöhemmin

syyskuu puolukkaviikonloppu 16.-18.9. Ukonjoella (Hallituksen päätös, koska TRL:n retkiviikko 18.-26.9.)

- ruskaretki Rokualle viikolla 36 (9.-12.9.) Hallituksen päätös. Ilmoittautuminen else.nevalainen@gmail.com

lokakuu syyspatikka, kohde avoin

marraskuu syyskokous ja pikkujoulu 13.-14.11. Hopealahdessa

Jäseniin pidetään yhteyttä sähköisellä tai postitse lähetettävällä jäsenkirjeellä sekä lehtien järjestöpalstalla ja sähköpostiviestein. Kaikki jäsenet saavat 2 kertaa vuodessa ilmestyvän Retkeilijälehden. Seuran kotisivuja osoitteessa https://karjalanretkeilijat.yhdistysavain.fi/ päivitetään jatkuvasti. Aktiivista jäsenhankintaa jatketaan. Tilaisuudet ja juhlat katetaan osanottomaksuilla, mutta talkoissa majoitus ja ruoka ovat talon puolesta.

Hallitus ottaa mieluusti vastaan palautetta ja ehdotuksia.