Karjalan Retkeilijät ry on perustettu vuonna 1983. Yhdistyksemme edistää retkeilyä ja luonnossa liikkumista. Järjestämme retkiä, koulutusta, seminaareja ja muuta seuran tarkoitusta (ks. säännöt) edistävää järjestötoimintaa. Toiminnassa otetaan huomioon luonnon arvot ja kestävä kehitys. Toimimme yhteistyössä seuran tarkoitusta edistävien tahojen kanssa.

Yhdistyksemme kuuluu Suomen Retkeilyliittoon ja sen myötä Kansainväliseen Luonnonystävät järjestöön NFI, jonka päämaja on Wienissä. Yhdistyksemme jäsenenä sinä saat jäsenedun mm. Hostellit.fi majoituksista ks. linkit. Jäsenemme saavat huomattavia etuja Enossa sijaitsevasta Enon Erä- ja Ulkoilu liikkeestä.

Yhdistyksellämme on kaksi kummiseuraa: Länsi-Karjalan retkeilijät ry ja Vihdin Retkeilijät ry. Teemme vuosittain kummisseurayhdistysten kanssa yhteisiä retkiä ja vaelluksia. Myös toistemme järjestämiin tapahtumiin on jäsenillämme oikeus osallistua.  Pyrimme integroimaan ja jakamaan toistemme toimintasuunnitelmat. Länsi-Karjalan ja Vihdin retkeilijöiden toimintasuunnitelmat löydät tiedotteista.

Yhdistyksemme toimii Patvinsuon kansallispuiston ystäväyhdistyksenä yhteistyössä Metsähallituksen kanssa. Vierailemme vuosittain Suomulla, jossa teemme heinätyöt talkoilla. Patikoimme, soutelemme omalla veneellä ja saunomme! Suomen Luonnon päivää vietämme usein juuri Patvinsuolla.

Kokoonnumme yhteiseen kokoukseen kahdesti vuodessa - keväällä ja syksyllä. Perinteisesti pidämme pilkkikisan kevätkokouksen yhteydessä ja syyskokouksen yhteydessä joulujuhlan. Tässä yhteydessä haluamme muistuttaa siitä, että ​seura elää jäsenmaksujen varassa​. Huolehdithan siis, että maksat jäsenmaksusi mieluiten tammikuun loppuun mennessä. Maksuhan on vain 20 €. Uusille jäsenille lisäksi liittymismaksu on 10€.

Karjalan Retkeilijöiden tilinumero on ​FI70 5770 0520 2514 86​. Viitenumeron näet osoitelipusta, jos kirje tulee postitse. Tulipa se vaikka sähköpostillakin merkitse ehdottomasti maksaja tai tarvittaessa maksajat ja viestiin minkä vuoden jäsenmaksu on kyseessä. Karjalan Retkeilijät ry pyytää kerran vuodessa tarkastamaan omat jäsentietosi rekisteristä. Samalla näet viitenumerosi.

Lisätietoa yhdistyksestä puheenjohtajalta.